Diverse

Sa facem arta prin grafica digitala

Pentru marea majoritate dintre noi, un centru de imprimare sau o tipografie reprezinta solutii la care apelam pentru a tipari anumite acte, lucrari, materiale promotionale sau obiecte publicitare. In aceasta goana continua dupa rezultate, uitam ca toata aceasta tehnologie poate sa mai aiba o latura, pe care foarte putini o exploateaza si chiar si mai putini o scot la lumina. Arta moderna poate sa beneficieze intr-o mare masura de pe urma acestor tehnici superioare de print digital, intr-o gama extinsa de servicii, pe care vom incerca sa le schitam in linii mari in acest articol. Asadar, care este legatura dintre o tipografie si modul in care noi realizam sau percepem anumite lucrari de arta?

Si in tara noastra, multi artisti fotografi incep sa isi promoveze lucrarile prin a le tipari pe hartie si a le expune in diferite locuri (uneori cafenele, restaurante, biblioteci si asa mai departe) tocmai pentru a insera intr-un mod subtil, viziunea lor. Anumite serii pot foarte bine sa decoreze o multime de spatii. In acelasi mod, unii pictori pot sa comercializeze copii ale lucrarilor pe care le-au executat, tiparite pe hartie fina, la preturi mult mai mici decat originalul. Desigur, raritatea unei opere de arta este cea care cel mai des ii da valoare – de aceea originalul are un pret atat de piperat – insa la calitate ridicat, nici aceste solutii pe care le-am amintit nu sunt de neglijat.

Pe langa avantajul financiar, cei implicati in acest proces de imprimare se mai gandesc la un avantaj – viteza de realizare. Fotografia, o data executata, finisata si editata, trece prin serviciile oferite de o tipografie digitala intr-un interval foarte scurt de timp. Se inrameaza apoi si este gata de comercializare sau plasare in locatia stabilita.

Sensibilitatea acestora nu e deloc un subiect de discutie. Rezista mult mai bine decat alte tipuri de realizari, chiar daca in casa sunt copii si …incidente se mai pot intampla. S-ar putea insa ca nu doar fotografiile sau picturile sa va atraga. In acest caz, chiar si creatorii de design computerizat au un cuvant de spus – fie ca e vorba de un afis incredibil, un poster, un logo de dimensiuni mari, diverse prelucrari si manipulari ale fotografiilor.

S-ar putea vorbi foarte mult despre acest subiect – atat din punctul de vedere al creatorilor, cat si de cel al consumatorilor, daca e sa luam lucrurile intr-un sens profund comercial. Pentru majoritatea insa, o astfel de lucrare ce are la baza efortul depus de o tipografie digitala, va fi o investitie care isi va dovedi rostul in timp. Atentie insa la calitatea lucrarilor – e de o importanta majora sa observam mostre sau portofoliu din partea respectivei tipografii. Ramane de vazut, pentru urmatorii ani, care va fi cursul acestei revolutii digitale, chiar si in arta.