Diverse

Cele mai captivante campanii publicitare

Produs: Lecitina de soia, DOPPELHERZ

Agentia: Scholtz & Friends, Germania

Slogan: Creierul tau cere ajutor. Lecitina

Analiza: Alessandro Militi, publicist, in varful imaginii grupului Fox, defineste aceasta campania ca “incredibila. Este un exemplu de campanie publicitara ce “gaureste pagina” bazata pe comunicarea nu a beneficiului, ci ce se intampla daca nu folosim produsul”. In sinteza: daca nu luam lecitina, nu ne vom aduce aminte de toate intalnirile si vom fi complesiti de pot-it-uri. Acest “mesaj pe dos” e intalnit frecvent in campaniile publicitare cu produse farmaceutice, sanatate sau frumusete. Prin aceste mesaje ne aducem aminte mai usor de dauna decat de efectul produselor.

Incearca sa te relaxezi pe tepii nostrii!

Produs: Canal de televiziune Axn, Sony Pictures TV Channel

Agentia: 1861 United, Milano

Slogan: Relaxeaza-te, daca poti.

Analiza: Chiar si cel mai comod fotoliu poate deveni un cosmar: e deajuns un stimulent politienesc. Aceasta campanie se bazeaza pe efectul fara-siguranta. Prin sloganul Relaxeaza-te, daca poti se adreseaza publicului care in fata televizorului nu vrea sa se relaxeze, ci vrea adrenalina. Un spot asa de “incomod” are efect, pentru ca nu ne scapa din ochi. Aspectul important e sa captureze atentia consumatorului.

Produs: Cartofi prajiti Wasabi, Four Season Market

Agentia: Grey, Singapore

Slogan: Trezeste-te!

Analiza: Militi comenteaza: “Un efect special la limita “groazei” pentru a comunica un beneficiu simplu: gustul wasabi”. Un mesaj transgresiv, cum sunt toate pacatele gustului: daca ne permitem un mic capriciu (chiar daca cartofii prajiti nu sunt sanatosi pentru organism) macar sa fie brizant. Ati facut caz de reclamele cu cartofi prajiti, ca au elemente transgresive: o marca italiana de cartofi prajiti a ales ca marturie un pornostar, Rocco Siffredi.

Produs: Enciclopedia stiintifica Ser Humano, Periodicos Asociados

Agentia: ADE, Bogotà, Columbia

Slogan: In fiecare duminica asteapta-te la un nou secret al speciei noastre.

Analiza: Cine citeste o enciclopedie care contine toate secretele speciei umane? Un non-uman, normal! In asta consta istetimea acestei campanii columbiene. In primul rand exista o distinctie intre uman si non-uman foarte clara. Apoi apare paradoxul: de obicei oamenii cauta informatii despre non-umani sau extraterestri.

Aici, in schimb, se intampla contrariul: aceasta publicatie e atat de informativa incat starneste pana si curiozitatea extraterestrilor. O campanie vicleana si inteligenta.