Cugetari

Strategiile de marketing ale magazinelor online pentru inceputul de an

Pe 1 ianuarie am remarcat un numar foarte mare de reclame pentru produse de slabit si pentru produse care sa ajute la oprirea fumatului, atat in Romania, cat si in mediul online international. Pe moment am crezut ca e vorba de 2 advertiseri care au bagat adanc mana in buget si care au vrut sa inceapa anul in forta, insa dupa cateva cercetari mi-am dat seama ca nu e vorba de doar 2 advertiseri care doresc sa vanda masiv in primele zile ale anului, ci de mult mai multi.

Si brusc mi-am dat seama: moda “rezolutiilor pentru anul urmator ” trebuie sa fie de vina. Alta explicatie nu poate fi, mai ales ca iarna nu e un anotimp propice slabirii. Totusi, odata cu inceperea unui nou an, multi oameni isi propun sa devina mai buni, sa renunte la vicii si sa porneasca un proiect indraznet, de care nu au avut cum si nici curajul necesar sa se apuce in anul anterior.

E limpede ca o parte dintre magazinele online au realizat ca au cum sa profite de pe urma oamenilor hotarati sa se schimbe in 2017, acesta fiind motivul pentru (probabil) bugetele mari investite inca din prima zi a anului. Si care sunt rezolutiile cele mai des intalnite? Oamenii vor sa slabeasca si sa se lase de fumat.

Personal, n-am inteles niciodata de ce multi (inclusiv dintre cei pe care-i cunosc si poate si eu, intr-o oarecare masura) se decid sa devina mai buni, insa doar de “luni” sau de la “1 ianuarie”, ca si cum lucrurile pe care vor sa le schimbe n-ar putea fi schimbate instant. De regula, cand vine vorba de schimbat ceva in comportamentul uman, lucrul acela trebuie invatat pe parcurs, schimbat in timp si nu instant. E foarte dificil ca oamenii sa se lase de fumat instant (mai ales pentru fumatorii cronici, cu ani de zile de consumat minim 20 de tigarete pe zi), sa se apuce de dieta – mai ales dupa sarbatori, dupa un regim alimentar cu multe calorii – sau sa nu mai fie lenesi si sa nu mai amane lucrurile pe care le au de facut.

Apropo de ultimul aspect, ati remarcat oare numarul de carti motivationale si de carti cu diete miraculoase publicate in Decembrie? Sa fi fost oare un cadou sau pur si simplu magazinele online si-au dat seama ca pot face vanzari daca speculeaza din timp slabiciunilor oameni. Eu as alege varianta a doua. Voi?