Afaceri

Managementul resurselor umane

Programele de training sunt orientate spre crearea unui climat bun de lucru, spre mentinerea sentimentului de securitate si loialitate fata de companie, si dezvolta aptitudinile profesionale ale angajatilor.
Intelegerea termenilor de echipa, munca in echipa, de recunoastere a problemelor de echipa asigura posibilitatea elaborarii unui plan de actiune si de remediere a situatiei.

Nimeni nu este perfect- dar o echipa poate fi! Si acest lucru se poate obtine printr-un bun management al resurselor umane. Munca in echipa este abilitatea ca mai multi oameni sa lucreze impreuna pentru a atinge un obiectiv. Necesitatea de a imparti resursele a dus la colaborarea membrilor ei. Aceasta colaborare a aparut si din nevoia omului de a obtine cat mai multe, apeland si la resursele celor din jur. Trebuie sa tinem minte ca o echipa se formeaza, nu se naste.

Daca vrem ca o afacere sa prospere, sa fie competitiva, trebuie sa ne asiguram ca fiecare angajat are resursele si tehnologia necesare pentru a rezolva problemele. Stim ca tehnologia, globalizarea, demografia si multi alti factori au schimbat si schimba in continuare modul in care firmele sunt conduse si modul in care se creeaza valori pentru actionari, clienti, angajati si pentru alti posibilii investitori.

Afaceri si firme apar in fiecare zi, in timp ce firmele vechi incearca sa supravietiasca in intensa competitie globala, datorita presiunii crescute care vine din spate si sa faca fata cerintelor clientilor. In mediul in care inovarea, locul pe piata de marketing, calitatea serviciilor si a produselor, asteptarea clientilor – sunt satisfacute, o afacere merge catre succes si primeste recunoasterea. Acest business este orientat nu numai spre castig si clienti, ci si spre angajati, pentru ca munca lor este cea care aduce succesul sau insuccesul. Companiile care dispun de un management modern cunosc profitabilitatea economica a bunelor relatii intre sefi si subalterni, motiv pentru care intervin activ prin training-uri si teambulding (construirea si consolidarea afectiva a echipei de munca). Studiile au aratat ca un subaltern nemultumit poate submina activitatea curenta si este cu pana la 50-60% mai putin productiv.

Angajatii trebuie sa creada ca natura muncii lor conteaza. De asemenea, ei trebuie sa aiba o anumita autoritate si autonomie in munca pe care o desfasoara si, in acelasi timp, trebuie sa stie care este riscul neindeplinirii sarcinii. Acest lucru se poate realiza prin increderea pe care managerii o afiseaza fata de angajati, printr-o buna organizare si prin punerea in aplicare a tot ceea ce s-a invatat in firma. Munca in echipa asigura dezvoltarea profesionala a angajatului si imbunatateste comunicarea, ii creaza sentimentul de apartenenta si de securitate.