Online

Lumea virtuala

Mediul online promoveaza 2 lucruri diferite: izolarea la munca dar si dezvoltarea de comunitatii, incurajand comunicarea, restructurand practic retelele sociale traditionale.
Multi au spus-o inaintea mea si multi o vor repeta: „singurul lucru constant este schimbarea”. Iar internetul sustine aceasta afirmatie intr-un mod clar! Asa cum am vazut in ultimii ani si in Romania, internetul schimba planul afacerii si modul in care organizatia functioneaza. Cometul online de exemplu reinventeaza strategiile de promovare si vanzare ale unui produs.

Internetul a adus o schimbare dramatica a modului in care comunici cu clientii si furnizorii. Caracteristicile pe care trebuie sa le aiba un lider „virtual” sunt diferite de cele ale unui leader clasic. In plus mediul online creeaza noi piete, targeteaza mult mai clar produsele si serviciile si cauta cele mai noi solutii pentru a combina web-ul cu calculatoarele si solutiile software.

Magazine precum Amazon.com, Okazii.ro sau FlorideLux.ro nu existau inainte ca internetul sa se extinda. Ele nu permit clientilor sa se plimbe printre standurile de produse sau sa se intalneasca cu angajatii. Acestea sunt doar cateva exemple. In paralel, sunt mii de firme care nu vand nimic pe internet, dar se folosesc de acesta pentru a-si asigura o prezenta mai buna pe piata. De exemplu Distrigaz Sud – isi prezinta doar activitatea si se foloseste de pagina web pentru a tine legatura cu publicul sau. Probabil ca urmatorul pas va fi dezvoltarea unui soft de plata al abonamentelor online. Vom vedea!

Ce este unic pe piata online?

1. Nu exista un set de legi clare care sa reglementeze acest domeniu. De la infiintare, pana la codurile caen si cele pe care le treci pe cartea de munca angajatilor. In final in mediul online nu exista vanzatori iar programatorii pot lucra trei luni in avans inainte de a lansa un proiect. In acest moment inca se experimenteaza pe piata modele si strategii.
2. Cuvantul repede pare sa nu fie suficient de repede. In mediul online cei ce se misca repede par sa aiba un avantaj clar. Esti fortat sa iei decizii mult mai rapid, sa lansezi noi produse si servicii, sa le introduci intr-o piata ce se misca foarte repede si sa raspunzi imediat competitiei. Zicala: „Pe locuri. Fiti gata. Start!”se potriveste foarte bine mediului online
3.Locatia nu mai este importanta. Nu trebuie ca in cazul unui magazin clasic sa fii in centrul orasului. In plus, in calitate de manager nu trebuie sa fii tot timpul la birou pentru ca te poti conecta oricand la internet.