Diverse

Reglaje de culoare in fotografia de nunta

In ultima vreme, sunt foarte multi fotografi care trag la nunti. Din pacate, nu toti stiu sa-si faca reglajele de culoare astfel incat rezultatele sa fie placute si multi miri sa plang ca de cele mai multe ori, culorile nu sunt corect redate.

Cei mai multi fotografi de nunta folosesc camera in modul raw, adica imaginile inregistrate sunt intr-un format inca neintrepretat. Fisierele raw trebuie procesate in programe specializate si in aceasta etapa se face reglarea culorilor, in principiu plecand de la balansul de alb.

Fotografii profesionisti stiu ca trebuie sa regleze punctul de alb, astfel incat balansul culorilor sa fie corect. O greseala des intalnita, in fotografia de nunta, este ca se ia rochia miresei, ca reper, pentru reglajul punctului de alb. Materialul din care este confectionata rochia miresei este rareori alb curat si neutru. In procesul de albire a materialului, se folosesc inalbitori, care au o culoare usor albastruie sau verzuie. Deci o rochie alba, intotdeauna va avea o usoara nuanta de albastru sau verde. Exista si rochii cu tenta de galbui si pot sa bata in culoarea untului, pana la crem.

In concluzie, reglarea punctului de alb folosind rochia miresei este o metoda care induce erori. In plus, rochia va fi sigur alba in imagine, dar oare cum vor arata celelalte culori? Oare ce este de preferat, rochia sa para ca fiind alba sau tenul miresei, si in general, al oamenilor sa fie redat placut?

Iata aici un fotograf care are grija ca mireasa sa arate cat mai bine.

Procesatoarele de fisire raw de ultima generatie contin functii foarte puternice de editare a culorilor, cu reglaje de mare finete. Daca scena fotografiata este in lumina naturala, sau in lumina de blitz, recomand sa se inceapa cu temperatura de culoare de la valoarea 5400 si tint-ul la zero. De aici, se vor misca aceste doua slidere, pana in momentul in care tenul miresei arata bine si veti constata ca nu exista nici o nuanta dominanta in fotografii (cast). Daca fotografiile s-au facut in lumina de bec cu incandescenta sau tuburi cu descarcare in gaze, atunci trebuie cautat pe la 3600 de grade Kelvin.

Trebuie spus ca daca ati fotografiat in lumina de bec sau de tuburi cu descarcare in gaze, este posibil ca sa nu obtineti toata bogatia de culori existenta in scena, pentru ca tuburile cu descarcare in gaze, spre exemplu, emit lumina in benzi de frecventa, nu in mod continuu cum o face soarele si unele tonuri sau nuante se vor estompa.