Tehnologie

Cum sa-ti creezi un banner eficient?

Fie ca vrei fie ca nu vrei un banner este la fel de important ca si un web design bun pentru ca alaturi de logo el reprezinta practic cartea ta de vizita. Majoritatea clientilor vor intra pe site-ul tau folosind motoarele de cautare, insa unii vor afla de tine prin intermediul bannerelor de pe alte site-uri unde tu ti-ai facut publicitate, asadar acesta trebuie sa fie foarte atragator si sa insipire seriozitate.

Pentru inceput te-ai gandit ca un banner iti va lua zeci de ore de munca si cu toate acestea exista sansa sa o dai in bara, dar aceasta conceptie e total gresita. Nici macar nu trebuie sa inveti Photoshop, un program relativ greu de invatat, pentru a putea obtine ceva de calitate, deoarece la ora actuala sunt alte programe mai usoare pe care le poti folosi, iar unul dintre ele se numeste GetPaint. Acest programel este destul de complex si fiind gratuit nici nu trebuie sa platesti sute de euro pentru ceva avansat de care, fara indoiala, n-ai nevoie.

Urmatorul lucru pe care trebuie sa-l faci este sa selectezi marimile banner-ului respectiv, iar acestea depinde in totalitate de web design-ul paginii respective. Cea mai frecventa marime aleasa este 468 x 60, deoarece fiind un banner de „bun-simt” acesta este in general acceptat de toata lumea. Daca vrei un „skyscraper” sau un banner foarte lung si mai putin lat atunci trebuie sa optezi pentru 60 x 960 vertical.

Exista bineinteles si o scurtatura atunci cand iti faci un banner si anume site-urile online care ti-l construiesc in cateva secunde. La o cautare pe internet vei vedea ca sunt zeci de astfel de site-uri in care iti setezi parametri banner-ului tau, introduci textul, fundalul si eventual imagini, iar mai apoi respectiva pagina web iti pune la dispozitie o serie de coduri pe care le inserezi in pagini web – exact ca si cele de la Google Adsense.