Diverse

Mai sunt fructele o parte a unei diete sanatoase?

Din pacate, nu. Fructul proaspat este o alegere sanatoasa si incarcata cu vitamine si antioxidanti. Totusi fructele contin si calorii si carbohidrati. Acestea sunt doua lucruri care va pot opri progresul in ceea ce priveste scaderea in greutate, in cazul in care sunt lasate necontrolate. Unul dintre motivele pentru care fructul este atat de controversat este ca poate fi o sabie cu doua taisuri. In timp ce fructele sunt alimente foarte nutritive care ar trebui incluse intr-o dieta echilibrata, este posibil sa apara o perioada in care va trebui sa reduceti fructele din dieta dvs. din cauza continutului de zahar. Sa examinam mai atent ambele parti ale acestei controverse.

De ce ar trebui sa pastrati fructele in dieta

Carbohidratii din fructe nu au un impact enorm asupra nivelului de zahar din sange, deoarece majoritatea fructelor au o incarcatura glicemica scazuta. Fructele pot furniza, de asemenea, o doza semnificativa de fibra in dieta ta, ceea ce va incetini digestia si te va face sa te simti mai plin. De exemplu, doar o ceasca de zmeura contine 8 grame de fibre. Fructele precum afinele sunt, de asemenea, o sursa buna de antioxidanti, care pot ajuta la scaderea tensiunii arteriale, la lupta impotriva stresului oxidativ si pot reduce riscul de cancer si de alte boli.

Fructul are multe avantaje care garanteaza ca acesta este un lucru esential in dieta ta; dar ce zici de partea sa mai putin luminoasa? De ce fructul poate impiedica pierderea in greutate

Fructul este bogat in fructoza simplu de zahar, care este principalul motiv pentru care multi oameni care incearca sa piarda in greutate sau sa reduca consumul de zahar il elimina din dieta lor. Spre deosebire de glucoza, cel mai comun zahar simplu care este trimis catre muschii, creier si alte organe pentru a-l folosi ca energie, fructoza este prelucrata numai de ficat. De ce e rau? Daca ficatul dvs. are deja o cantitate suficienta de energie, exista o probabilitate mai mare ca ficatul dvs. sa reambaleze excesul de fructoza ca grasime, salvand-o pentru utilizare ulterioara. In timp ce acesta este un adevar biochimic, impactul sau asupra taliei dvs. este dus in afara proportiei, mai ales atunci cand considerati ca fructele nu sunt nici macar una dintre cele mai frecvente surse de fructoza din dieta americana.

Motive mai relevante pentru care fructele nu ar trebui sa primeasca eticheta „mananca cat vrei”: Cand incerci sa pierzi in greutate, caloriile si carbohidratii conteaza. O banana contine 100 de calorii si 27 de grame de carbohidrati. Un mar poate contine pana la 115 calorii si 30 de grame de carbohidrati. Limitarea aportului de carbohidrati la 100 grame pe zi este o tinta comuna pentru persoanele care utilizeaza o abordare moderata a carbohidratilor, limitata la scaderea in greutate. In acest caz, consumarea a doua banane si un mar va prelua 84% din consumul de carbohidrati pentru intreaga zi. Chiar daca consumati 1800 de calorii pe zi si 40% din aceste calorii din carbohidrati, doua banane si un mar vor consuma 46% din carbohidratii dvs. pentru acea zi. Este usor sa consumati carbohidrati in valoare de 100 de grame intr-o singura zi de la fructe, iar daca le tratezi ca si cum nu ar avea o valoare calorica, vei manca in necunostinta pana la 400 de calorii pe zi.

Asadar, pentru a va bucura de fructe si de beneficiile lor fara sa luati in greuatate este important sa va concentrati pe fructe in mod moderat, tinand cont de aportul de calorii pe care il aduc in dieta.