Diverse

Analiza traficului unei pagini web

Analiza periodica a surselor de trafic pentru o anumita pagina web ilustreaza toate progresele sau erorile pe care aceasta le intampina si este un indicator care ajuta la imbunatirea surselor de trafic pentru motoarele de cautare indeosebi traficul organic.

Traficul organic

Cea mai importanta sursa de trafic este traficul organic si se contorizeaza in momentul in care un utilizator acceseaza paginii web in urma folosirii unui cuvant cheie printr-un motor de cautare cum ar fi spre exemplu Google. Avantajele traficului organic constau in faptul ca administratorul site-ului nu va trebui sa faca nimic pentru a-si atrage potentiali vizitatori, deoarece acestia vin de la sine in urma cautarilor in motoarele de căutare, insa pentru asta exista SEO – Search Engine Optimization. Pentru ca un web site sa poate fi gasit dupa anumite cuvinte cheie acesta trebuie mai intai optimizat, proces care poate dura pana la cateva luni astfel incat rezultatele sa fie vizibile.

Traficul din referal

Traficul din referali se contorizeaza in momentul in care o pagina web este accesata prin ajutorul unui link, mai precis a unei legaturi, fie prin intermediul unor cuvinte cheie cu legatura fie prin intermediul unui alt site care face legatura la pagina de baza. Acest tip de trafic este destul de des folosit in functie de promovarea si optimizarea web siteului de catre companie, fiind la fel de mult folosit atat de utilizatorii vechi cat si de cei noi care vor sa ajunga la informatiile din cadrul paginii web.

Analizarea traficului unei pagini web poate sa determine atat greseli minore cat si majore in ceea ce priveste administrarea paginii web. Aceasta ne furnizeaza date despre amploarea cuvintelor cheie utilizate, adresa web cea mai des folosita pentru accesarea site-ului inclusiv numarul persoanelor care vizualizeza pentru prima oara pagina.

In concluzie, studierea si compararea acestor indicatori este esentiala pentru a ne asigura o plasare optima pe piata online a clientilor.