Beauty

Fashion Event: Saptamana modei la Paris 2015

Daca inceputul primaverii este pentru unele dintre noi anevoios si lipsit de mari evenimente notabila, in lumea modei agitatia atinge cote maxime pentru ca in aceasta perioada ajung in lumina reflectoarelor cele mai improtante colectii pentru viitorul sezon rece. Anul acesta saptamana celebra a modei si-a deschis portile curiosilor incepand cu data de 3 martie. Exista si evenimente premergatoare acestei saptamani de top, insa toata lumea buna a fashion-ului este constienta de importanta pe care o are orasul Paris – supranumit si capitala internationala a modei. De aceea, aici se expun pentru prima data preferintele marilor branduri, numele care ajung pe podium an de an fiind Chanel, Christian Dior, Elie Saab sau DKNY.

Secretele din spatele colectiei Chanel

Fara indoiala, locatia in care s-a desfasurat evenimentul a fost una dintre cele mai originale, mai precis cafeneaua cizme damafrantuzeasca „Gabriel”. Oaspetii au fost introdusi intr-o atmosfera distinsa, tipic parisiana, avand oportunitatea de a analiza noile piese vestimentare in timp ce isi serveau preparatul favorit. Daca existau anumite persoane care se indoiau in continuare de talentul incontestabil al creatorului de moda Karl Lagerfeld, cel mai probabil impresiile au fost stinse de noua colectie toamna – iarna – o capodopera contemporana care reflecta eleganta la cel mai inalt prag.

Nimeni nu s-ar fi asteptat ca nuantele deschise sa fie aduse in lumina reflectoarelor de catre acest designer sobru, insa albul a beneficiat de un statut privilegiat, puritatea sa fiind remarcabila atat la nivelul accesoriilor, cat si in cadrul pieselor vestimentare. Carourile, combinatiile dualiste intre tonurile monocromatice si bijuteriile pretioase sunt doar cateva din artificiile care au definit treptat o colectie imaculata, rafinata si originala. Spiritul clasic si cel modern s-au impletit armonios, piesele extravagante de imbracaminte fiind temperate de accesoriile mai putin opulente.

Christian Dior si Balmain – colectii futuristice pline de vitalitate

Daca ar trebui sa definim in doar trei cuvinte colectiile lansate de cele doua nume importante din industria modei, acelea ar fi „extravaganta”, „inovatie” si „fluiditate”. Franjurile libere confectionate din tesaturi pretioase, pantalonii largi din satin sau combinatiile cromatice intre nuantele antagonice sunt doar cateva dintre trasaturile care au ramas intiparite in mintea celor care au avut oportunitatea de a previzualiza colectia in exclusivitate. Lansarea Dior a fost una plina de exuberanta si noutate stilistica, creatorii mizand pe duo-uri clasice, dar opulente.

Spre exemplu, paltoanele de dama confectionate din stofa erau acompaniate de o pereche de cizme din latex, cu o dimensiune ce ajungea lejer in zona coapselor. Rochiile minimaliste au fost insotite de coafuri extravagante, dar si de accesorii pretioase, precum gulerasele brodate cu pietre semipretioase, sau gentutele tip clutch cu bareta metalica. Aceasta abordare este des intalnita in sectorul de creatie al brandului Dior, de fiecare data colectiile mizand pe anumite trucuri femininecare pot indulci creatiile usor conservatoare sau masculine.

De ce sa spui „da” colectiilor Givenchy sau Yves Saint Laurent?

Ei bine, originalitatea este in continuare cel mai de pret atribut pe care il poate respecta o lansare de oda, iar Givenchy si Yves Saint Laurent au reflectat de departe concepte stilistice inovative. Solutiile decorative propuse de casa Yves Saint Laurent mizeaza pe artificii estetice provenite din zona punck-ului sau a rock-ului, imaginea fiind reprezentata de o tanara nonconformista, increzatoare si indrazneata.

Piesele vestimentare confectionate din piele domina colectia destinata sezonului rece, spre deosebire de brandul Givenchy care mizeaza decisiv pentru eleganta blanurilor si a tesaturilor sofisticate. Costumele masculine in doua piese, rochiile pretioase transparente sau paltoanele lungi dunt doar cateva must-have-uri pe care le propune colectia Givenchy de anul acesta. Asadar, tendinte complet antagonice, demne sa satisfaca gusturile diversificate ale publicului feminin avid de moda.