Diverse

Beneficii ale consumului de goji in anul 2018

Fructele de goji au castigat popularitate in ultimii ani si sunt adeseori promovate ca fiind un “super-aliment”. Se sustine ca ajuta la prevenirea imbatranirii premature, ca stimuleaza sistemul imunitar si ca te protejeaza impotriva cancerului, bolilor de inima si a diabetului.

In primul rand, ce sunt fructele goji?

Fructele de goji, cunoscute stiintific sub numele de Lycum barbarum, arata precum niste boabe uscate si rosii si au fost folosite in medicina traditionala chineza de mai bine de 2000 de ani. Au un gust dulce si pot fi consumate crude sau sub forma de suc si ceai. Ele pot fi de asemenea luate ca extracte, pulberi si tablete. Precum celelalte fructe de padure, contin antioxidanti care pot ajuta la protejarea organismului impotriva daunelor cauzate de radicalii liberi.

Ceea ce este unic in privinta fructelor goji este faptul ca acestea contin antioxidanti specifici numiti polizaharide, despre care se crede ca ofera o varietate de beneficii impresionante pentru sanatate.

In plus, bobele de goji ofera 11 aminoacizi esentiali – mai mult decat alte fructe de padure comune.

Iata cateva beneficii ale consumului de goji, sustinute de catre studii stiintifice:

Sunt foarte nutritive

Continutul nutritional al frcutelor de goji este considerat a varia foarte mult in functie de tipul, prospetimea si modul in care sunt procesate.

Aproximativ, 85 de grame de goji contin cam 70 de calorii, 12 grame de zahar, 9 grame de proteine, 6 grame de fibre si, ceea ce este mai important, nu contin grasimi.

In plus, ele contin foarte multi antioxidanti puternici, inclusiv carotenide, licopen, luteina si polizaharide. De fapt, polizaharidele reprezinta aproximativ 5-8% din boabele uscate de goji.

Sunt o sursa excelenta de antioxidanti

Antioxidantii ne protejeaza impotriva radicalilor liberi, care sunt molecule daunatoare care ne afecteaza celulele.

Fructele goji au un scor ridicat de absorbtie a radicalilor de oxigen (ORAC). Aceasta clasificare indica cantitatea de antioxidanti din anumite alimente.

Scorul ORAC al boabelor de goji este mult mai mare decat scorurile pentru banane si mere, dar putin mai redus decat scorurile de mura si zmeura.

Retineti ca valorile ORAC sunt determinate in studii cu tuburi de testare, astfel incat aceste fructe nu au neaparat aceleasi efecte in organismul uman. Cu toate acestea, exista numeroase dovezi ca fructele goji pot stimula nivelurile antioxidante la oameni.

Au efecte anti-imbatranire

Antioxidantii precum cei din fructele goji pot ajuta la lupta impotriva imbatranirii, impiedicand radicalii liberi sa dauneze colagenului in piele.

Unele studii au aratat, de asemenea, ca extractul din goji poate ajuta la intarzierea procesului de imbatranire a celulelor. Un studiu realizat a aratat ca extractul Goji Berry inhiba glicarea, un proces care imbatraneste pielea. Un alt studiu efectuat a constatat ca extractul de goji a stimulat sinteza AND-ului in anumite celule, protejandu-le impotriva imbatranirii cauzate de deteriorarea AND-ului.

Consumand o gama larga de alimente bogate in antioxidanti, se considera ca ajuta la protejarea impotriva imbatranirii premature. Aceste rezultate preliminare sunt promitatoare.